top of page
Marknadsföring
FRÅN PLANERING TILL UTFÖRANDE

NÄR, VAR & HUR?

Är frågor som är avgörande för hur lyckad en kampanj blir. Att veta när, var & hur är inte alltid så lätt. Det är svårt att veta hur man ska gå tillväga. Vilka kanaler man ska välja? Hur det ska se ut? Vad som ska sägas?

Vi har svaren!
Vi har svaren!

PRE MARKNADSFÖRING - STEG FÖR STEG

1
2
3
4
5
6

LOGOTYPE

Är ett grafiskt varumärke, emblem eller symbol. 

Viktigt för att underlätta omedelbar visuell igenkänning. Logotyper är antingen helt grafiska, en komposition av ett namn eller en kombination av symbol och namn.

GRAFISK PROFIL

Regler som beskriver användandet av företagets logotyp samt vilka färger och typsnitt som ska användas i företaget marknadsföring. Viktigt för att ge ett likriktat utseende på trycksaker, annonser, presentationer mm som representerar företaget och fungerar som dess "ansikte utåt". Återigen för visuell igenkänning.

GRAFISK DESIGN

Formgivning av visitkor, brevpapper, kuvert, företagspresentationer, annonser, skyltar mm dvs allt som ska visas upp för företagets kunder. Även här gäller det att ha en tydlig visuell röd tråd. 

HEMSIDA

En välfungerande hemsida är ett måste för alla företag. Viktigast till en början är att sidan har tydliga och lättillgängliga kontaktuppgifter. Besökarna ska även snabbt få en inblick i verksamhetens inriktning och de tjänster som erbjuds. 
En hemsida kan vara hur avancerad som helst med webbshop, forum, blogg mm.

Företaget ska naturligtvis ha en tydlig och gärna enkel domän (webbadress) med länkad e-post.

SOCIALA MEDIER

Idag använder många företag sociala medier för att kommunicera med sina kunder, eftersom det är ett snabbt och enkelt sätt att nå fram och skapa en dialog. Vanligast för tillfället är Facebook, Instagram, Snapchat kombinerat med Youtube. Viktigt att tänka på är att skapa enkla "namn/användare" till dessa kanaler för att göra det enkelt för kunderna att hitta. 

NU ÄR FÖRETAGET REDO ATT MARKNADSFÖRAS

När allt ovanstående är på plats, är företaget redo för uppmärksamhet genom diverse marknadsföringsåtgärder. Till exempel Facebook & Instagram annonser/filmer, webbanners, annonser, kampanjer, mässor, skyltar, reklamprylar, flygblad och mycket mycket mer.

bottom of page